Dag 2 - De RV ophalen

21 september 2011 - San Francisco, California, Verenigde Staten

S&V optuttenVannacht werden we allemaal om 4.00u wakker: jetlag! Gelukkig konden we ook allemaal weer in slaap komen en uiteindelijk werden we om 7.30u wakker, 16.30u Nederlandse tijd. Om 8.00u heeft Mike Roadbear gebeld en we zouden om 12.00u opgehaald worden. Nou, eerst maar eens wassen, aankleden en ontbijten.

El Rancho InnWe wilden eigenlijk als eerste bij de IHOP ontbijten, daar hebben we goede herinneringen aan uit Florida. Er zou een IHOP zitten op 2,5km afstand. Hmmm, gaan we dat echt lopen? Nou, toch maar op pad gegaan en Mike z'n navigatie gevolgd. Na 15 minuten kwamen we erachter dat we de verkeerde kant op liepen.... Omkeren dus maar en terug naar een restaurantje dat we onderweg hadden gezien: Millbraes Pancakehouse.

Glaasje icetea....Eenmaal binnen dachten we dat we 40 jaar terug in de tijd gestapt waren! Ventilators aan het plafond, tafeltjes met ronde bankjes en obers die rondliepen met koffiekannen om bij te vullen. Free refills is ook echt iets Amerikaans: je betaalt 1 drankje en krijgt telkens gratis bijgevuld. De ober kwam vragen of we iets wilden drinken. Ja, lekker, koffie verkeerd, graag. Eeeh, helaas, dat hebben ze niet: 100% pure coffee. Echt ouderwets uit de kan :-)

Amerikaans ontbijtje.....Daarna een uitgebreide menukaart bekeken met heel veel soorten ontbijtjes, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt! Mike en Vera kozen voor een omelet (Mike met vlees en kaas, Vera met groenten en kaas) met volkorentoast en Samantha koos voor chocolate pancakes. Daarbij jus d'orange voor Mike en Vera en voor Samantha icetea. En daar kwam onze hernieuwde kennismaking met Amerika weer :-)  Even later werd het eten gebracht en ja hoor, een berg pancakes met een enorme dot slagroom erop voor Samantha en flinke borden met omelet, hashbrowns (klinkt heel fout, maar het is gewoon rösti) en 2 volkorenbroodjes met boter en jam erbij. We hebben flink doorgegeten en zo goed als alles opgekregen, maar toen zaten we ook wel bommetjevol! Geen lunch voor ons vandaag!

In het Roadbear busjeNa het ontbijt zijn we teruggelopen naar het hotel, hebben de koffers gepakt, uitgecheckt en toen maar wachten op het busje van Roadbear. We spraken nog heel aardige mensen die vandaag naar huis gingen en dezelfde reis al achter de rug hadden. Leuk om hun verhalen te horen!

Hayward BridgeOm 12.30u kwam er een busje aanrijden van Roadbear. De route naar het verhuurstation leidde ons o.a. over een enorm lange brug. Prachtig om te zien! Bij Roadbear zelf stond de camper al op ons te wachten. Een aardig, Nederlands meisje liet ons alles zien en legde van alles uit. Daarna nog papieren tekenen en toen konden we op weg!

Op de parkeerplaats bij de supermarktEerst maar naar een supermarkt, de Foodmaxx. De boodschappenkarren waren zo groot dat er2 kinderen naast elkaar kunnen zitten in zo'n zitje! Dat is nog eens boodschappen doen! We hebben daar onze ogen uitgekeken en een uur rondgelopen, zoveel aparte en lekkere dingen hadden ze daar! In de diepvries hadden ze ook verschillende soorten vegetarisch "vlees", dus Vera heeft gelijk genoeg ingeslagen :-) Verder brood voor het ontbijt, melk, drinken, fruit, koffie en nog veel meer.

Na de Foodmaxx moesten we nog even naar de Walmart, want Samantha moest een föhn en stijltang kopen die in de stopcontacten van de camper pasten. Omdat het al laat was, hebben we geen tijd gehad om op ons gemakje door de Walmart te lopen en dat was wel jammer. Maar er komen nog meer Walmarts op ons pad, dus daar hebben we nog wel een keer tijd voor.

Mistige Golden Gate BridgeZo, nu op pad naar de campground! Midden in de spits van San Francisco.... We wilden graag over de Golden Gate Bridge rijden, al was dat wel wat omrijden. Na bijna een uur rijden kwamen we in de buurt van de Bridge, spannend! We reden om een heuvel heen en....zo een dikke mist in.... En ja hoor, de Golden Gate Bridge was gehuld in zo'n dikke mist dat we er niets van konden zien. Hebben wij weer.... En we waren de brug nog niet over, of de mist trok weg en de zon brak weer door! Hopelijk hebben we morgen nog tijd om de brug te bekijken.

Marin RV park 2RV groot 2Uiteindelijk kwamen we bij de campground aan. Helaas was het niet meer dan een grote parkeerplaats, je staat zij aan zij met de buurman. Met een veeeeel grotere RV! Tjee, wat een grote wagens zeg! Hele bussen zijn het. Ook zijn er speciale voertuigen die je aan je pickup monteert. Mike kreeg gelijk de vuurdoop (voor zover hij die nog niet had gehad met het rijden in de spits in San Francisco) door achteruit in te moeten parkeren. Maar het ging in 1 keer goed, respect, hoor!

Marin RV parkDaarna elektra en water aangesloten, koffers uitgepakt, bedden opgemaakt en toen was het alweer 19.30u en we hadden nog niet gegeten! Voor vanavond makkelijk: broodjes (vegetarische) hamburgers. En wat is het toch heerlijk, zo'n grote Amerikaanse RV: een grote koelkast met vriezer, magnetron en 3 gewone gaspitten om op te koken. Ging prima! Het smaakte heerlijk na zo'n dag. Daarna koffie gezet (walgelijke koffie trouwens, daar moeten we snel nieuwe voor kopen), Vera achter de laptop om dit stukje te typen en Mike aan de afwas :-) Straks nog de route voor morgen bekijken, dan gaan we naar Yosemite Park! En dan.... op tijd naar bed weer!

1. Marion:
    22 september 2011
    Wat een leuk verhaal. Wat een auto zou wat voor mij zijn is sf zo leeg.
    Leuk dat jullie in zo'n korte tijd al zoveel hebben gezien, je bent er net.
    Was blij dat je gisteren nog even belde Mike was zo verrast dat ik de
    hoorn bijna neerlegde. Vera heb je typ handjes weer meegenomen
    het is heel goed en duidelijk verhaal, kan ik het van hieruit ook meemaken.
    Liefs Marion
  2. melanie en nico:
    23 september 2011
    hey vriendjes

wat fijn te lezen dat jullie in elk geval goed zijn aangekomen. en wat heerlijk om jullie reisverhalen te lezen hihi zit elke ochtend met smart te wachten hoor hihi mensen nog onwijs veel plezier en ga leuke dingen kijken en doen he en veilig weer thuis komen hoor tot lees en krabbels en tot snel xxx uit het inmiddels zonnige hoogvliet
  3. Michael:
    24 september 2011
    Hi guys,

Wat gaaf allemaal zeg, ik heb spijt dat ik mezelf toch niet in mijn rode koffer hebt gewurmd om vervolgens mee te gaan;-) Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Geniet ervan!!!