Dag 20 - San Jose en Flea Market

9 oktober 2011 - San Jose, California, Verenigde Staten

Uitzicht links campgroundVandaag hoeven we maar een klein stukje te rijden naar San Jose, onze laatste overnachtingsplaats met de RV.  We hebben nog een foto gemaakt van het uitzicht van de campground in Marina. Want als je naar rechts keek, had je een idyllisch uitzicht op de mooie campground, maar als je naar links keek.....Afijn, foto spreekt voor zichzelf ;-)

We doen lekker rustig aan ’s ochtends en zijn aan het eind van de ochtend in San Jose.  Als we op de campground aankomen die we hadden uitgezocht, is er niemand aanwezig in het kantoortje. De mensen van de RV aan de overkant van het kantoortje weten ons te vertellen dat  de manager een weekendje weg is!? We besluiten daarom eerst naar de andere campground te rijden, aan de overkant van de weg. Maar als we deze oprijden,  ziet het er allemaal een stuk minder leuk en gezellig uit. We rijden toch naar het kantoortje, maar ook daar is niemand aanwezig! Heel vreemd.

Campground San JoseZwembad bij campgroundDus maar weer omgedraaid, teruggereden naar de andere campground en daar het mobiele nummer gebeld. Gelukkig nam de manager op en we kregen een plek toegewezen. Dit is echt een mooie campground, maar veelal met mensen die langere tijd hier staan. De buurman stond hier voor een maand of 4 omdat zijn huis gerenoveerd werd. Ach, in een RV van 46 feet (die van ons is 27 feet!), kom je echt geen ruimte tekort!

Parkeerterrein Flea MarketFleamarket 3We hadden gezien dat er vlakbij deze campground een Flea Markt was en daar wilden we (lees: Vera en Samantha) graag even kijken. Het is inderdaad maar 5 minuten rijden, maar zodra we bij het  gigantische (en bijna volle!) parkeerterrein aankomen, zakt de moed al in Mike z’n schoenen ;-).  Hij had ook al ergens gelezen dat deze Flea Markt 8 mile (= 12 km) aan kraampjes had, dus hij zag het al helemaal gebeuren ;-)

Mike eet corndogMike na een hap corndogHet was ook inderdaad beredruk en ook nog eens heel warm, geen beste combinatie. We zijn eerst wat gaan eten en drinken voor de lunch en Mike wilde eens een corndog proberen: een hotdog in een korst van deeg. Vol goede moed nam hij een hap... Beeeetje vreemd, maar wel lekker. ;-)

Fleamarket 2Fleamarket 4Na de lunch wandelen we weer verder over de markt. Het is wel heel veel van hetzelfde en eigenlijk lijkt het heel erg op de Haagsche Markt. Alleen de bezoekers zijn hier Mexicaans in plaats van Turks of Marokkaans ;-)

Muziek tijdens fleamarketSamantha koopt t-shirtIn het midden van de markt is een podium opgebouwd waarop en Mexicaans bandje zijn best doet iets aangenaams te produceren, maar het wil niet heel erg lukken ;-) Uiteraard koopt Samantha nog een t-shirt bij een kraampje en dan gaan we weer richting de uitgang.

We besluiten het eten dat we nog over hebben, op te maken en we bakken hamburgers met brood in de RV. Na het eten beginnen we aan het inpakken van de koffers. Wat een klus! Maar met een beetje moeite past alles erin.

Later op de avond spelen we nog een spelletje Yahtzee, drinken we nog een flesje Mojito en dan lekker slapen! Morgen heel vroeg op om de RV schoon te maken en in te leveren in San Francisco (snik snik....).