Dag 17 - Los Angeles, Beverly Hills en Hollywood

7 oktober 2011 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Goh, wat hebben we een spijt van deze campground! Er razen constant vliegtuigen voorbij, vlak over onze hoofden! Midden in de nacht gelukkig iets minder frequent, maar van ’s ochtends heeeeel  vroeg tot ’s avonds heeeeeel laat is het een herrie van jewelste. Het ziet er op de plaatjes mooi uit en de eerste rijen (waar je dan 10 dollar per nacht extra voor betaalt) staan echt op het strand, maar verder is het hier niets, hoor. Maar goed, het is een slaapplaats, dus we doen het er maar mee!

Mike in auto

Vandaag gaan we met de Camaro Beverly Hills en Hollywood in! Mike is helemaal happy met zijn auto ;-) We zijn gisteravond op een parkeerplaats gestopt en Mike heeft zo'n 1000 foto's gemaakt van de auto ;-)

Bord Beverly Hills

Al gauw rijden we langs een bord dat ons duidelijk maakt dat we Beverly Hills in rijden. We rijden de “Hills” in en maken wat foto’s van prachtige 'stulpjes’huis in Beverly Hills

Rodeo driveOok rijden we over het wereldberoemde Rodeo Drive, maar op alle merknamen na, stelt dit niet zo veel voor. We hebben een filmpje
gemaakt op YouTube.

Sunset boulevard

Eenmaal beneden rijden we Sunset boulevard op en kiezen we een leuk tentje uit voor de lunch. Als we op het terras zitten, zien we dat er elke keer sightseeing busjes stoppen en Mels drive inde reisleider iets vertelt over het restaurantje. We vragen aan de serveerster waar dit plekje van bekend is en wat blijkt? Ze hebben in de film American Graffity meegedaan!

Welkom in HollywoodNa de lunch rijden we verder en komen Hollywood in, waar we worden begroet door De Rode Schoentjes ;-) We komen bij Hollywood boulevard en daar is het echt super! We zien het beroemde Chinese Theatre, het Kodak Theatre en uiteraard lopen we over de Walk of Fame, waar we werkelijk elke beroemdheid tegenkomen. Een heel bijzondere ervaring. Ster Marilyn Monroe

Kodak theatreWalk of Fame Chinese Theatre

ArtiestenZorroMaar  een van de leukste dingen om naar te kijken zijn nog wel de verklede straatartiesten waar je voor een fooi mee op de foto kunt! Alle bekende personages zijn wel vertegenwoordigd, van Cookiemonster tot Captain Jack Sparrow tot Zorro. Overal lopen ook (vooral zwarte) jonge mannen hun zelfgemaakte CD’s uit te delen, in de hoop “gevonden” te worden. Het is geweldig om hier typetjes te kijken, hoor!

Hollywood boulevard 2We rijden een stuk verder over Hollywood Boulevard omdat we natuurlijk de beroemde Hollywood letters op de foto willen hebben!  Lang hoeven we niet te zoeken en in een klein straatje zetten we de Camaro even langs de Hollywood letterskant en kunnen we een mooie foto maken. Toch wel apart, hoor, je ziet dit alleen maar in een film en nu zijn ze zo dichtbij.....

High Voltage TattooDe volgende stop is High Voltage Tattoo, wederom bekend van TV en wel als “LA Ink” met Kat von D. Uiteraard hopen we dat ze er zelf is, maar vooraHigh Voltage Tattoo binnen 2lsnog willen we graag even binnen kijken en Samantha wil natuurlijk graag weer een t-shirt kopen ;-) Vera is binnen zo brutaal om te vragen of ze wat foto’s mag maken en dat mag!  Jammer genoeg is Kat er zelf niet en we zien ook geen bekende gezichten van TV, High Voltage Tattoo binnenjammer!

Hierna rijden we richting de car rental en eten onderweg een pizza bij “Vinnies Pizza’. Een onooglijk klein tentje, totaal niet gezellig ingericht, maar de lekkerste knoflookbroodjes die we ergens gegeten hebben!  We halen nog een paar boodschapjes bij een supermarkt en brengen danMike bij auto de auto weer weg. We hebben Mike snikkend mee moeten sleuren, maar met de belofte dat hij voor zijn 50e verjaardag een Camaro mag kopen, lukt dat gelukkig ;-)

Weer een nachtje slapen op onze “gezellige” campground en dan gaan we Los Angeles verlaten!

1. lidy:
    11 oktober 2011
    arme mike snik snik wel geproefd van die mooie rode...