Dag 18 - San Luis Obispo, Cambria, Moss Landing

8 oktober 2011 - Moss Landing, California, Verenigde Staten

Vandaag zullen we weer vooral in de auto zitten om te genieten van de Pacific Coast Highway. We zullen via een aantal dorpjes rijden en uiteindelijk in Monterey een campground zoeken. We konden helaas niet meer reserveren via internet, dus we moeten op de gok.

Huizen langs HW 1Zee aan HW 1We rijden de 1 op langs de kust. Aan de linkerkant de zee, aan de rechterkant leuke huisjes!

Scarecrows in Cambria 1CambriaNa een tijdje rijden, komen we in Cambria. Wat is dit een superleuk dorpje! Ze hebben op dit moment Scarecrow festival. Overal langs de weg staan de mooiste (en engste) scarecrows. Leuk dat ze hier zoveel werk van maken!

Hearst CastleWe rijden langs Hearst Castle. Dit huis is gebouwd door William Randolp Hearst, als eerbetoon aan zichzelf. Het moet een krankzinnig iets zijn, met allerlei bouwstijlen door elkaar heen. Het is zo groot, dat een rondleiding ruim 2 uur duurt! Het castle trekt vooral Amerikanen aan en je moet een week van te voren reserveren en het kost je een dag extra omdat het ook nog een eind rijden is naar het castle toe. En dat hebben we helaas niet, daarom moeten we het maar doen met een foto van veraf.

Zeeolifanten 1Na weer een tijdje rijden we langs een bord waarop staat dat er over 3 mile Sea Elephants te zien zijn. Nou, dat willen we wel eens zien en we slaan inderdaad af bij het volgende bord. We verwachten niet echt iets te zien, misschien met wat moeite 1 zeeolifant. Maar het is heel druk op de afslag en we zien langs het uitkijkpunt een heel groepje mensen staan.

Zeeolifanten 3Aha, dan zal daar wel iets te zien zijn.  En tot onze grote verrassing ligt het hele strand vol zeeolifanten!

Whale watchers caféOnderweg gaan we lunchen bij een heel leuk plekje direct langs de Highway 1: Whale watchers Café. We zitten op het terras met uitzicht op zee, maar helaas geen whales gezien,  op een enkele dikke Amerikaan na ;-)

Pacific Coast Highway 11Pacific Coast Highway 13We vervolgen onze weg langs de kust en zien een paar prachtige uitzichten {foto’s PCH 11 en 13). Onderweg stoppen we af en toe op een mooi plekje om even beter te kijken.

Vera en Sam genieten van uitzicht

Oude auto op HW1Vlakbij Carmel-by-the-sea rijdt er nog een prachtige oude Amerikaan voorbij. Zo hoor je deze route eigenlijk te rijden: in stijl!

We komen in Monterey aan en rijden naar de Monterey County Fair, daar zou een RV park zitten. Maar wat hier aan de hand is, geen flauw idee, maar de hele stad is overspoeld met echte hippies! Jammer dat we er geen foto’s van hebben, maar het was echt een flashback naar de oude hippietijd. Helaas had dit tot gevolg dat alle RV parks in een grote straal helemaal volgeboekt zaten. Geen Monterey voor ons dus, jammer.... We rijden door naar een RV park in Marina, maar ook dat zit vol. Van hun krijgen we de tip om nog verder door te rijden naar Moss Landing, daar zit een KOA park waar ze nog plaats zouden hebben. Grappig: bij het RV park in Marina stond ook het Duitse echtpaar dat tegelijk met ons bij Roadbear een RV hadden gehuurd! Hoe toevallig kan het zijn?

We rijden met z’n allen door naar Moss Landing en gelukkig hebben ze daar inderdaad nog Uitzicht links campgroundplek. Rechts hebben we zicht op een idyllisch klein campground, maar links..... Afijn, foto spreekt voor zichzelf ;-)

The Whole EnchiladaWe gaan eten biji een Mexicaans restaurant op loopafstand: the Whole Enchilada. Het eten was niet echt bijzonder, wel weer iets wat we nog nooit in ons leven hadden gegeten. We hebben er lekker een Margarita bij gedronken en na bijna 3 weken geen druppel alcohol en de vermoeidheid van de dag, sloeg die lekker in ;-) Daarna weer  naar de RV, verhaaltje schrijven en oogjes toe!

Morgen naar San José voor de laatste nacht in de RV.